Terma dan Syarat Pembelian Produk Alhijaz Universal
1. Polisi Pembelian Muktamad
Semua pembelian produk dari Alhijaz Universal adalah muktamad dan tidak boleh dibatalkan atau dipinda setelah pembayaran dibuat.
2. Polisi Penggantian Produk
Penggantian produk hanya dibenarkan sekiranya produk yang diterima rosak, tidak lengkap, atau terdapat kesilapan dalam penghantaran. Permohonan untuk penggantian mestilah dilakukan dalam tempoh 7 hari bekerja dari tarikh penerimaan produk.
3. Tiada Pemulangan Tunai
Alhijaz Universal tidak menyediakan pemulangan wang tunai (refund) atas sebarang sebab. Sebagai ganti, pelanggan akan diberikan kredit Alhijaz Universal yang boleh digunakan untuk pembelian produk lain dalam tempoh 3 bulan dari tarikh pengeluaran kredit tersebut.
4. Penerimaan dan Pengesahan Produk
Pelanggan bertanggungjawab untuk memastikan produk yang diterima berada dalam keadaan yang baik dan mengesahkan penerimaan produk sejurus selepas penghantaran. Sebarang isu berkaitan produk perlu dilaporkan segera kepada pihak kami dalam tempoh 3 hari selepas penerimaan.
5. Polisi Penghantaran dan Caj
Semua kos penghantaran adalah tanggungan pelanggan dan akan dinyatakan semasa proses pembelian. Sekiranya terdapat sebarang masalah dalam penghantaran, pelanggan hendaklah memaklumkan kepada Alhijaz Universal secepat mungkin.
6. Polisi Pembatalan Pesanan
Tiada pembatalan atau perubahan pesanan dibenarkan selepas pembayaran telah disahkan. Pelanggan perlu memastikan semua maklumat yang diberikan semasa membuat pesanan adalah tepat.
7. Aduan Kerosakan
a. Aduan kerosakan adalah sah dalam tempoh 7 hari daripada tarikh penerimaan barangan.
b. Tuntutan layak dibuat bagi barangan mengalami kerosakan teruk dan sekiranya tidak menerima barangan yang sepatutnya.
c. Jika berlaku lebihan atau kesilapan pesanan:
▪️ tuntutan wang pengeposan hanya boleh dibuat dengan mengemukakan resit pembayaran kurier sahaja.
▪️ Atau penerima boleh membuat bayaran tambahan ke atas produk lebihan sekiranya diperlukan.
d. Setiap kerosakan produk hendaklah dibuat aduan kepada pihak kurier penghantaran terlebih dahulu samada di kaunter atau dengan mengisi borang maklum balas syarikat kurier penghantaran. Kemudian, lampirkan aduan pihak kurier tersebut kepada pihak HQ agar produk gantian dapat dihantar semula.